milenmilushev.blogspot.com
Шоуто „Терор”
Днешната религиозно-политическа доктрина Халифат
си има и своите естетически ракурси. Всъщност стръвта за зарибяване на младите
джихадисти, завършили колежи и университети, е именно шоуто „Терор”. То гарантира
световна слава. Това е новата рап музика с ритъма на автоматичен откос и баси
на пулсиращи взривове. Тя превръща
анонимен младеж с акне по носа в историческа личност с армия от фенове. Гарантира адреналин, каптагон на корем и
власт. Над живот. Над съдби. Над сърца. Шоуто „Терор” е поле за изява на тези,
които не могат да станат световноизвестни футболисти, бизнесмени, певци и незнам
си какви официози.
Лесно е. Пускаш брада, грабваш калашника и се
снимаш в социалните мрежи. Трябва да се легитимираш, ако искаш да се прославиш
бързо. Затова почти всички терористи се
снимат, заявяват се на света и влизат в ранглистите на телевизионните мрежи. Позьорство.
Маниерничене. Бърза смърт. Музика за душата на младия глупак мюсюлманин. Модно е.
И като всяко шоу то е невъзможно само със
звезди- изпълнители. Трябва и аудитория. Жертвите са аудиторията. По-точно
близките им, сънародниците им. След изпълнението на поредния хит- масов
разстрел или взривяване, следва втората, не по-маловажна, част от продукцията „Терор”.
Палене на свещи, цветя, шествия, заклинания, мантри от рода на:
”Нас не ни е
страх, само множко ни е шубе”.
Заседания на
консултативни съвети по национална сигурност, нови политики, мерки, ответни
удари…
Шоуто започва със снимки на млади глупаци в
социалните мрежи и приключва със сателитни снимки на поразени с ракети обекти
на джихадисти нейде в пустинята.
И така до следващия концерт на смъртта.
Навремето по концертите на Елвис
екзалтирани девици са си сваляли гащичките и са ги подарявали на своя идол. Той
им връщал ресто с потната си риза, която те целували и кътали като реликва, за
да я продадат на някой аукцион след смъртта на идола. А смъртта му от свръхдоза
е неизбежна. Защото няма как да си идол на 90 години с бастунче и памперс. Боготворят
те, ако умреш млад.
Живей бързо, умри млад.
Днес взаимовръзката между звездата-джихадист
на световната сцена и публиката- жертва е същата.
Самовзривява се камикадзето и подарява част от
бельото си на целия свят,
нишка по нишка. Нещо повече, подарява част от животворящата
си вагина, от животворящия си пенис на своите жертви. Влизат в симбиоза. Чрез
хранителната среда на телевизионните мрежи. На социалните мрежи. На
политическите форуми. На икономическите форуми.
Шоуто „Терор” си има своята драматургия,
своите изразни средства, своя бюджет и разбира се, своите продуценти, без които
няма как една продукция да бъде успешно реализирана.
В Шоуто „Терор” сме свидетели на
превъплащения от древногръцка трагедия. Виждаме голата Хасна Аит Булахсен от
предградието Сен Дени във вана- явно
обича секса, алкохола и лекия живот. В следващия кадър същата персона е
забулена, чаршафосана и опасана с взривове- вече обича смъртта. Тази игра на
живот и смърт, на шокиращи превъплащения всъщност е съспенс. Напрежение,
изненади, обрати, мистерия, обвита в кръв, дрога и слава.
Мечтата на всеки рапър.
О, не, мечтата за изява на всеки млад глупак от
време Оно.
Арабистът проф. Цветан Теофанов напомни, че
подобни изпълнения на шиитски бандити са документирани още в 11 и 12 век. Така
наречените хашими- показни убийства на дрогирани с хашиш младежи, търсещи
максимален ефект. В ония времена обаче не е имало телевизионни и социални
мрежи, световно обществено мнение и благодатна аудитория като западняшката,
емблематична със своя културен расизъм. Ефектът по-скоро е бил местен, не
повсеместен. И въпреки това Шоуто „Терор” продължава 20 века по-късно. Което
показва, че има потребност от него.
Потребността е на аудиторията- на жертвите!
Пазарът получава това, от което се нуждае.
Точно така, ние сме тия, дето ни трепят,
защото явно ни харесва да ни трепят, след като допускаме да ни трепят. А
допускаме да ни трепят, защото „Шоуто трябва да продължи”, както пее незабравимият
Фреди Мъркюри.
Да, бе, да, ще гътнем Ислямска държава. Ще ги натирим тия тиквеници в пустинята, но
как да натирим собствената си потребност от Шоуто „Терор”? Имаме хилядолетни
персонажи, evergreen хитове от хилядолетия- Навоходонусор, Чингиз хан, Атила,
маврите, Османската империя, която още шава и дори днес тъпоумният български
народ търпи да се възраждат паметници на световния терор като този в кв.
Ветрен, Бургас, кощунствено озаглавен „Банята на Сюлейман Великолепни”!? Филигранна
есенция на ислямския тероризъм днес, тук, след 11 септември, Париж, Москва,
Синай, Бейрут, Мали и т. нат.
Шоуто „Терор” ще продължи и след края на
Ислямска държава. Основните концертни турнета ще са в Европа. В Русия няма да
виреят, поне докато Путин и такива като него са на власт.
Не
знам защо, но си мисля, че продуцентите на тази суперпродукция не искат края на
християнската цивилизация. Защото ако тя погине, ще трябва да се търси
аудитория сред китайската цивилизация, а там … Там слушат музика от времето на
династията Мин. Характерното за нея е,
че е толкова тиха, че заглушава всичко различно от нея…
Милен Милушев
Няма коментари:
Публикуване на коментар