Конкурентоспособната „Чалга” срещу талибаните
- Едни разсъбличат момичетата и ги окичват със силикон, други ги забулват и опасват с бомби
Потното шкембе на чалга- кючекинята, чийто мъхест пъп сякаш крещи: „Месо, джолан на промоция”, в контекста на днешните Родопи и днешните еврофондове се пресътворява в знак на...цивилизацията.
Нищо чудно, че „Пайнер медиа” печели 3,2 млн. лв. финансиране от Брюксел по програма „Конкурентоспособност”.
Чалгата е култ към насладата. Радост от отлично функциониращия храносмилателен тракт. Радост от перфектно функциониращата полова система. Радост от жизненонужната суетност на малкия човек.
Като пъха банкнота в деколтето на певицата малкият човек казва на света: „Голям съм колкото еврофонд!”
Всеки има право на утеха. На 40-градусов бунт в бутилка.
Ако рокът е бунтарската музика, чалгата е светската революция на Родопите, вече финансирана и от Брюксел. Чалгакючекът сваля килимявките, сваля чалмите, реже брадите. Конкурентоспособен процес. Той разгръща шкембето на преден план и ..., простете, телесните отверстия. Вулгарничко е, ама е за предпочитане пред бурките, никабата и камикадзетата.
Куклите барбита не умират в името на Аллаха, куклите барбита умират за... нови цици.
Вулгарничко е, ама е за предпочитане пред атентат тип Сарафово №2.
Не очаквайте от момчетата и момичетата в Родопите, много от тях потомци на богомилите, принудени да приемат исляма, да отворят сърцето си днес за Клайдерман, или за Патрик Брюел, или за нещо по-нашумяло като Адел например. Откърмени са с други ритми и червените им кръвни телца са many more the most. По-важното е, че тези хора не искат да бъдат консервирани в средновековни норми. Затова харесват чалгаджийките. В песните им се пее за секс, за пари, за марцедеси, не за „...майко, бъди твърда, аз съм джихад...”
Ето това е конкурентоспособността на чалгата в началото на 21 век. За последните 20 години тя постигна повече от Националната служба за сигурност и всички националноотговорни партии. Тя разсъблича децата на Родопите и ги окичва със силикон, докато салафитите искат да ги забулят и окичат с бомбени пояси.
Кое е по-малкото зло- изберете сами.
Чалгата като религия на кръчмата се оказа комай единственият ефективен способ за противодействие на ислямския фундаментализъм. Процесът в Пазарджик срещу 13 имами, спонсорирани от „Ал-Уакф ал-ислям”, проповядващи антидемократична идеология, е крайно закъсняла реакция на държавата. От близо 20 години преди това певицата Камелия и нейните Пайнер-дружки между две ракии и три салатки омекотяват идеологическите уклони на орди проповедници на джихада, пълзящи из Родопите. Всеки концерт на чалга звезда в такива изолационистки хабитати, като например Рибново, отблъсква стотици момичета от бурките и дори никабите /изцяло закриващите лицето забрадки/.
Чалга културата налага агресивно-еротичен кич в облеклото, държанието и светоусещането. Идолът е жива кукла Барби, силиконирана и полуразсъблечена, караща джип и подмятаща по някой лаф на английски, защото днес това е ... very fashion. Един
обикновен чалгаконцерт попарва усилията на десетки имами,
борещи се да консервират живота днес тук и сега в рамки отпреди 600 години.
Чалга културата е не само отвореност на деколтето. Тя е и отвореност навън към света, към хедонизма на живота. А това е най-върлата опозиция на всеки религиозен фанатизъм - и на ислямския, и на християнския, и на будисткия.
На тези мили Айшета от Родопите в тийнейджърска възраст им се живее тук и сега. Те не искат да бъдат живи погребани в бурки и осъдени да жертват ендорфините си, за да се осъществяват само и единствено като биологични единици за разплод. Те подражават на своите идоли, показващи им живот в розово. Живот в лайфстайл макар и не във висшия клас А.
На последния концерт на телевизия „Планета” видяхме Камелия като реплика на Мадона - по бикини, с нещо като гамаши, с кръст на шията и много-много ...месо. Посланието й е: „Кеф ми е да съм джолан, ще употребявам свободата си както си искам”. Безжалостен идеологем, по-страшен от куршумите на тюлените, застреляли Осама Бин Ладен. Защото момичетата я харесват. Момичетата й подражават. Те искат свобода и отграничение. Това което иска всеки млад човек.
А в онези среди, като Рибново например, е малко трудно да наложиш културен модел от клас А - Клайдерман, бизнесстил, артавангард... Родопчани са хедонисти още от преди Орфей. Не случайно митът за вълшебния музикант се конфигурира в сърцето на Свещената планина. И зверовете танцуват, когато Орфей засвири. Това е първичната музика. Тя не минава през интелектуален филтър на вековни натрупвания на ноти. Не градира с премисляне, градира със силата на звука, трансцеденталната повтаряемост и..., естествено, половите чакри - много секс.
Only секс.
Толкова е типично за първобитното изкуство, подчинено на култовете. Всички артефакти, изобразяващи разни богини на плодородието, са с гигантски гръдни обиколки.
Веднага ще ме апострофират събратята рокаджии: „Ама защо тези деца ги интегрираме към цивилизацията чрез чалгата, а не чрез рока или валса?”
Ами опитайте с рок и валс. Кой ви спира да идете в Рибново и да забиете „Камбаните на ада”? Всъщност по-близо или по-далеч е AC/DC от духа на джихада?
Милен Милушев
Няма коментари:
Публикуване на коментар